Základný právny rámec vzťahu medzi cestujúcim a revízorom upravuje zákon č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov. V prípade, že sa cestujúci nepreukáže platným cestovným lístkom, je revízor oprávnený uložiť cestujúcemu povinnosť zaplatiť cestovné a sankčnú úhradu (pokutu) alebo vyzvať cestujúceho na preukázanie svojej totožnosti a poskytnúť údaje potrebné na vymáhanie cestovného a sankčnej úhrady, a to v rozsahu: meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého pobytu, číslo občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti.
Od 01. 11. 2016 vstúpilo do platnosti nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 288/2016 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 349/2009 Z. z. o najväčších prípustných rozmeroch vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotnostiach vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadavkách na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a o označovaní vozidiel a jazdných súprav v znení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 439/2013 Z. z. (ďalej len „nariadenie vlády“).
Počas prevádzkovania vozidla sa majitelia a prevádzkovatelia vozidiel stretávajú asi najčastejšie so škodovými udalosťami vo forme rozbitia alebo poškodenia čelného skla, ktoré vzniklo vymrštením predmetu od kolies iného motorového vozidla na cestnej komunikácií. Kamene od kolies idúcich áut sú odmršťované pomerne často a aj často sa stáva, že takýmto odmršteným je spôsobená škoda na inom vozidle.
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení zákona č. 387/2015 Z. z. o jednotnom informačnom systéme v cestnej doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Od roku 2012 je na území Slovenskej republiky platná úprava objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla za presne vymedzené správne delikty upravená je primárne v zákone č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov (všetky § označenia sa týkajú tohto zákona ak nie je uvedené inak). Držiteľ vozidla má zabezpečiť aby pri prevádzkovaní vozidla nedochádzalo k porušeniu pravidiel cestnej premávky.
V tomto článku si dovolíme upozorniť na zaujímavé rozhodnutie Holandského najvyššieho súdu, ktoré sa týka výkladu článku 34 Dohovoru o CMR. Článok 34 Dohovoru o CMR vo všeobecnosti pojednáva o zodpovednosti dopravcov v prípade reťazenia vykonávanej dopravy, resp. ide o zodpovednosť tzv. subdopravcov.