Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení zákona č. 387/2015 Z. z. o jednotnom informačnom systéme v cestnej doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Od roku 2012 je na území Slovenskej republiky platná úprava objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla za presne vymedzené správne delikty upravená je primárne v zákone č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov (všetky § označenia sa týkajú tohto zákona ak nie je uvedené inak). Držiteľ vozidla má zabezpečiť aby pri prevádzkovaní vozidla nedochádzalo k porušeniu pravidiel cestnej premávky.
V tomto článku si dovolíme upozorniť na zaujímavé rozhodnutie Holandského najvyššieho súdu, ktoré sa týka výkladu článku 34 Dohovoru o CMR. Článok 34 Dohovoru o CMR vo všeobecnosti pojednáva o zodpovednosti dopravcov v prípade reťazenia vykonávanej dopravy, resp. ide o zodpovednosť tzv. subdopravcov.
Rok 2016 sa nesie v znamení veľkých rekodifikácií, či už v občianskoprávnej sfére (schválenie nových Civilných poriadkov, ktoré nahrádzajú Občiansky súdny poriadok z roku 1963) alebo vo sfére trestnoprávnej, kde od 1. júla 2016 vstupuje do účinnosti zákon č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „ZoTZPO“).
Prinášame prehľad zmien, ktoré do zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov priniesla novelizácia zákonom č. 387/2015 Z.z. o jednotnom informačnom systéme v cestnej doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov.